Lipumärgi tuntus kasvas aastaga hüppeliselt

TNS EMORi toidukaupade ostueelistuste uuring tõi PR Strategies meeskonnale rõõmsa uudise – lipumärgiga tähistatud toidukauba propageerimine päädis lipumärgi tuntuse kasvuga seniselt 52%-lt 75%-le.  

Lipumärk antakse tootele, mis on valmistatud Eestis ja eestimaalaste maitse-eelistusi ning traditsioone silmas pidades. PR Strategies meeskond on korraldanud lipumärgi PR-kampaaniat juba alates 2013. aastast.

„Lipumärgi kampaania korraldamine on meile väga suur väljakutse – ühelt poolt teame, kui oluline on see toidutööstustele ning kui palju on kaalul, teisalt peame silmas pidama, et teema kajastamine ei muutuks ajakirjanduses ühekülgseks ja ajakirjanikele tüütuks,“ tõdes kampaania projektijuht Helena Peterson. „Väga hea meel on näha, et meie tegevuse tulemuseks ei ole vaid mahukas kajastusteraport, vaid see on hoogustanud reaalselt lipumärgi tuntuse kasvu,“ lisas ta.

Toiduliidu poolt välja antava teise toidumärgi – Eesti Parim Toiduaine – tuntus on samal perioodil kasvanud 42%-lt 58%-le ehk pisut enam kui kolmandiku. „Selline tõus on tõepoolest märkimisväärne. Toiduliit on koos tootjatega palju panustanud, et tarbijad neid märke oskasid rohkem tähele panna ja ka väärtustada,“ ütles Toiduliidu juht Sirje Potisepp. „Tuntuse tõus näitab, et Eesti toit on tarbija jaoks atraktiivne ja neid märke kandvad toiduained loovad tarbijas usaldust.“

Potiseppa sõnul on aga kriitilise tähtsusega, et Eestil oleks ka toidumärk, mis oleks atraktiivne ka välisturgudel. „Lipumärk ja Eesti Parim Toiduaine on suunatud eelkõige kodumaise tarbija teavitamisele, kuid olukorras, kus meie toidutööstuse ekspordivõimekuse kasvatamine on olulise tähtsusega, tuleks riiklikult panustada ka sellesse, et meie toit oleks välisturgudel tuntud ja oodatud,“ rõhutas Potisepp. „Toidutööstused omalt poolt väga palju pingutanud, et leida koostööpartnereid uutel turgudel. Eestimaise toidukauba tuntuse tekitamine vajaks aga koostööd riigiga ning selles osas on toidutootjatel suured lootused EASile.“

Uuringu „Eesti elanike toidukaupade ostueelistused ja hoiakud 2014“ viis Põllumajandusministeeriumi tellimusel läbi TNS EMOR.
Uudised