Kuidas vähetuntud IT-firmast sai mu lemmikklient?

Tavaliselt kirjutame oma uudistes sellest, kuidas tegime oma klientidele mõne vinge kampaania või võimsa ürituse. Aga tegelikult ei ole valdav osa meie tööst sugugi nii glamuurne. Seetõttu otsustasin kirjutada seekord hoopis teistsugusest kliendist, kellega koos me pole meediapilti vaadates justkui midagi erakordset korda saatnud, aga kes on sellegipoolest saanud üheks minu lemmikkliendiks.

Kui küsida algajalt PR-konsultandilt, milline oleks tema unistuste klient, siis nimetab ta kahtlemata suuri ja tuntud rahvusvahelisi brände. Aastate möödudes olen mina aga õppinud nautima üha rohkem koostöid, mis algavad tundmatu nimega ettevõttelt saabunud kirjast. Guugeldan, tunnistan endale, et mul puudub igasugune kokkupuude selle ettevõttega – ja mõte sellest, et võiksime koos hakata nende lugu jutustama, paneb südame kiiremini põksuma.

Pikk käivitumine

Just nii algas minu koostöö Eesti IT-ettevõttega Finestmedia. Koostöö käivitamine oli pikk protsess, tavalisest kordades pikem. Soovisime esimese sammuna paika panna strateegilise raamistiku, kuid ettevõtte juhtkond otsustas enne välise partneri kaasamist veel põhjaliku eeltöö majasiseselt ära teha. Oli vaja mõtestada, mis on ettevõtte ootused kommunikatsioonile, millise visiooni suunas selle toel soovitakse liikuda, ja saada aru, milliseks ettevõtteks soovitakse lähiaastate jooksul kujuneda.

Võtsime aja maha ja olin endamisi valmis selleks, et sinnapaika see asi jääbki. Aga Finestmedia ei ole selline ettevõte, kes asjad sinnapaika jätab. Pea pool aastat hiljem oli kodutöö tehtud ning 7-liikmeline juhtgrupp oli elevusega valmis alustama kommunikatsioonistrateegia koostamise protsessi.

Kolm kuud, viis strateegiakohtumist ja enam kui 70 töötundi hiljem oli valminud strateegia ja PR-plaan, mille sündi oli panustanud ligi 20 ettevõtte töötajat. Kusjuures nad ei saatnud mulle lihtsalt e-kirja teel kommentaare - kõigiga neist suhtlesin näost näkku kohtumistel olulisi sõnumeid läbi arutades. See  protsess tegi ettevõtte, seal töötavad inimesed ja kõik muu selle firmaga kaasas käiva tõeliselt südamelähedaseks. Strateegia valmimise ajaks olin nunnutanud Finestmedias nelja erinevat koera, proovinud kõikvõimalikke erinevaid limonaade ja jogurteid nende alati pungil külmikust, saanud osa reedestest pirukahommikutest ja tähtpäevade tähistamistest.

Väärt inimesed, väärt töö

Ja tänaseks oleme jõudnud oma koostöös sinnamaale, et pakun alati mistahes eesseisva projekti või uudise läbiarutamiseks välja kohtumise, sest iga kokkupuude on niivõrd innustav. Ettevõttes töötab ligi 100 inimest ning kui välisukse juures kella lasen, ütlen: „Tsau, Helena siin!“ ja mulle vastatakse „Tsau, Helena, tule sisse!“. Kui lifti põrandavaibal on märgata valgeid karvakesi, siis tean, et mind tervitab uksel vanamehelikult tüüne Husky nimega Happy. Eelistan saabuda kohtumisele umbes 15 minutit enne algust, sest saan käia ukselt uksele, öelda kõigile tere ja puhuda juttu maast ja ilmast.

Finestmedias töötavad inimesed on tulemustele orienteeritud, aga nad väärtustavad ennekõike inimesi enda organisatsioonis ja oma koostööpartnereid. Nad hindavad erinevaid arvamusi, nad mõistavad, et igaühel on omad tugevused ja nõrkused, nad ütlevad otse, kui nad tunnevad, et kommunikatsioon tüürib sisutühjuse või üleliigse „roosamanna“ suunas, ja usaldavad mind, kui mina kahtlustan, et mingi mõte kõlab igavalt. Ja mis on eriti tore, nad märkavad anda tagasisidet nagu „Mulle väga meeldib see lause“ või „Mulle meeldib, kuidas sa mõtled, way to go here!!!“.

Hea klient on mõistagi muuhulgas see, kellega saab teha väärtuslikku tööd. Mul on väga hea meel, et olen saanud Finestmediaga teha nii palju tegevusi, mille eesmärk ei ole olnud ainult suurem meediakajastus või parem nähtavus, vaid tugevam organisatsioon, edu müügitöös ja suurem atraktiivsus tööjõuturul. 

Ma tunnen, et olen vähem kui aastaga selle ettevõttega mingis mõttes kokku kasvanud ja võtan osa mitte ainult mainekujundusprojektidest, aga ka ettevõtte teenustedisainist, organisatsioonikultuuri kujundamisest, hankeprotsessidest ja paljudest muudest tegemistest, milles kaasa löömiseks teenuseosutajal harva võimalus tekib. Ettevõte, millel polnud seni olnud PR-agentuuridega sisuliselt ühtegi kokkupuudet, on tänaseks minu jaoks täiesti ümber defineerinud selle, millist väärtust saan mina PR-agentuuri esindajana luua.




Helena Peterson
PR Strategies partner, strateegiline konsultant 

Uudised