Värviline lehm kutsus eestimaalasi piima jooma

2016. aasta Toiduliidu piimakampaania kujunes varasemast oluliselt värvikamaks, sest kampaania maskotina rändas mööda Eesti linnade peaväljakuid piimatarbimist propageeriv värvikirev piimalehma skulptuur.

PR Strategies meeskonna loodud kontseptsiooni põhjal kampaania suurimaks kangelaseks kujunenud skulptuur valmis Tartu Kõrgema Kunstikooli skulptuuriosakonna meistri Lauri Tamme ja kunstnik Ülle Ottokari kätetööna. Selle eesmärk oli püüda linnakeskkonnas pilke, kutsudes inimesi üllataval moel rohkem piimatooteid tarbima.

Piimalehmale oli maalitud kaks lõbusat märksõna, #piimapokemon ja #PiimOnSuperHea, mida arvukad lehmapiltide postitajad auhinna saamise eesmärgil pildi juurde märkisid. Lõbus lehmake oli loodud selliselt, et lapsed ja lapsemeelsed võiksid talle ka selga ronida.

Esimesena peatus silmatorkavates toonides lehmaskulptuur oma sünnilinnas, Tartus, pärast mida rändas ta Narva Astri Keskuse ette, sealt Rakvere Kesklinna promenaadile ja Tallinna Viru Keskuse ette. Oma linnade tuuri lõpetas lehmake Eesti juustupealinnas Võrus, kus ta jääb pärast kampaania lõppu ehtima Võru juustutööstuse fuajees.

Kui Tallinna, Tartu ja Narva külastus oli juba kampaaniameeskonna poolt ära otsustatud, siis Rakverre ja Võrru „tellisid“ lehmakese külla kohalikud elanikud, kes Toiduliidu Facebookis korraldatud rahvahääletusel oma linnale hääle andsid.

Kampaania käigus ilmus arvukalt meediakajastusi, ühtekokku üle 150 artikli, uudisloo ja intervjuu nii telekanalites, raadios kui ka kirjutavas meedias, mis tõid esile piima kasulikke omadusi, lükkasid ümber piima kohta levivaid müüte ning tutvustasid Eesti teadusasutustes toimuvaid piimateemalisi uuringuid ning piimauurijaid.

Uudised